Subject: Internasjonaliseringsstrategi
From: Sigurd Skogestad <[email-masked]>
To: [email-masked]
Cc: [email-masked]
Date: Mon, 17 Sep 2001 13:33:24 +0200

Til: Internasjonal seksjon
Kopi til: prorektor
Fra: Sigurd Skogestad

Jeg takker for invitasjon til seminar 19. sept. som jeg dessverre ikke kan delta
på.

Jeg har imidlertid et forslag om at det i internasjonaliseringsstrategien kommer
inn et punkt om internasjonal publisering, siden dette erfaringsmessig er helt
sentralt for å etablere samarbeidsrelasjoner med de gode forskningsmiljøene.

Jeg foreslår konkret som et nytt delmål:

For å sikre kvalitet og gjøre NTNU til en synlig og interessant samarbeidspartner
for fagmiljøer i andre land er det en forutsetning at forskningsresultatene
publiseres i internasjonale tidsskrifter og på de beste internasjonale
konferansene. NTNU skal øke:

* antallet publikasjoner i internasjonale tidsskrifter
* deltagelsen på viktige internasjonale konferanser

(Riktignok ligger kanskje virkemidlene for det siste punktet delvis på utsiden av
internasjonal avdeling, men likevel må det inn i det som kalles
"internasjonaliseringsstrategi for NTNU")

-Hilsen Sigurd Skogestad
******************************************************************************************
Sigurd Skogestad, Professor and Head of Department  Phone:  +47-7359-4154
Department of Chemical Engineering                           Home:
+47-7393-6855
Norwegian Univ. of Science and Technology (NTNU)       Fax:    +47-7359-4080
N-7491 Trondheim                          email: [email-masked]
Norway http://www.chembio.ntnu.no/users/skoge
******************************************************************************************